چرا پاکشوما به سراغ استفاده از فناوری نانو رفته است؟

شرکت تولیدی و صنعتی پاکشوما به عنوان یکی از بزرگترین صنایع تولیدی لوازم خانگی در کشور برای رفع برخی از مشکلات خطوط رنگرزی خود به سراغ استفاده از فناوری نانوی ایرانی رفته است. در این ویدیو با مزایای فناوری پوشش های تبدیلی زیرکونیومی، که محصول شرکت شیلر فرایند پارس است و در حال حاضر به عنوان زیرساز رنگ در خطوط رنگرزی شرکت پاکشوما استفاده می شود، آشنا می شوید.

دوام بالای ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی پاکشوما در محیط‌های مرطوب

شرکت پاکشوما با استفاده از پوشش‌های نانوساختار کیفیت ماشین‌های ظرفشویی و لباس‌شویی خود را ارتقا داده است. پس از دو سال استفاده مستمر از این نانوپوشش، شرکت پاکشوما به دنبال استفاده از این فناوری در تولید یخچال فریزر است.

ماشین‌های ظرف‌شویی و لباس‌شویی شرکت پاکشوما از فناوری نانوپوشش برخوردار است که موجب شده تا این محصولات در محیط‌های خورنده نظیر آب و هوای مرطوب به ویژه نواحی که آب‌های شور در محیط به وفور یافت می‌شود، دوام و استحکام بالایی داشته باشند.

حسین اسحاقی، قائم مقام مدیرعامل شرکت پاکشوما می‌گوید: «یکی از مشکلات صنایع مقابله با خوردگی است که ما برای این کار پوشش و رنگ استفاده می‌کنیم. بیش از دو سال است که از پوشش تبدیلی پایه زیرکونیومی شرکت شیلر فرآیند پارس در تولید لباس‌شویی و ظرف‌شویی استفاده می‌کنیم. این نانوپوشش میان زیرلایه و رنگ قرار می‌گیرد تا چسبندگی و دوام رنگ را روی سطح افزایش دهد. از آنجایی که مساحت ویژه با استفاده از این نانوپوشش افزایش می‌یابد در نتیجه رنگ، برهمکنش بیشتری با سطح پیدا کرده و چسبندگی بهتری خواهد داشت.»

وی می‌افزاید: «پیش از این نانوپوشش، ما از فناوری دیگری استفاده می‌کردیم که دغدغه‌های زیست‌محیطی داشت و برای کاهش مشکلات و اثرات جانبی آن پوشش باید فیلتراسیون انجام می‌دادیم و در نهایت رسوب باقی‌مانده با رعایت مقرراتی در جایی دفن می‌شد. اما این فناوری جدید موجب شده تا دیگر نیاز به فیلتراسیون نداشته باشیم و چالش‌های دفن پسماند نیز حذف شده است.»

قائم مقام مدیرعامل شرکت پاکشوما درباره مزیت‌های این نانوپوشش می‌گوید: «این نانوپوشش نیاز به تجهیزات و زیرساخت‌های خاصی ندارد و ما می‌توانیم از همان زیرساخت‌های پیشین استفاده کنیم و حتی می‌توان گفت با حذف فیلتراسیون، تجهیزات کمتری نیز به کار می‌گیریم. همچنین هزینه فرآیند نیز کاهش یافته، چرا که پیش از این خرابی فیلترها و تهیه فیلتر جدید هزینه‌زا بود. مزیت دیگر این فناوری، افزایش دوام محصول است به طوری که مقاومت به خوردگی در محیط‌های مرطوب و نمکی به شدت افزایش یافته است.»

مهندس اسحاقی ضمن تقدیر از شرکت شیلر فرآیند پارس برای ارائه این فناوری، از کاربرد بیشتر این محصول در آینده نزدیک خبر داد و افزود: «پس از ماشین‌لباس‌شویی و ظرف‌شویی، به دنبال استفاده از این فناوری در تولید یخچال‌فریزر هستیم.»

لازم به ذکر است، علاوه بر شرکت پاکشوما، شرکت‌هایی نظیر اسنوا، بوتان و آبسال نیز از این نانوپوشش در محصولات خود استفاده می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *