اولین نشست کاربرد فناوری نانو در صنعت لوازم خانگی سال 1396

مرکز همایش ستاد توسعه فناوری نانو

در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ تعدادی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران گردهم آمدند تا در زمینه استفاده از فناوری نانو برای افزایش رقابت‌پذیری محصولات خود همفکری و تبادل نظر کنند. این نشست به میزبانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در محل این ستاد برگزار شد. مدیران و کارشناسان شرکت‌های پاک شوما، صنایع گلدیران، نیک کالا، لوازم خانگی کن، پدیده دنیای مدرن (درسا) ، عالی نسب، انرژی، بوتان، استیل البرز، پارسیران نوین، دمنده و کارخانجات گروه بهمن (فیلور) و دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این نشست حضور داشتند.

دکتر انصاری؛ دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، استفاده از فناوری‌های جدید را از نکات مهمی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه گفت: «از جمله این فناوری‌ها فناوری نانو است، امروزه ورود کشورها به حوزه نانو اجتناب ناپذیر است و همه کشورها به این فناوری به عنوان یک محرک در صنعت نوین توجه کرده‌اند.»

در ادامه تعدادی از فناوران کشور به تشریح دستاوردهای خود که قابلیت استفاده در صنایع لوازم خانگی را دارد، پرداختند. ازجمله این فناوری‌ها می‌توان به فناوری پلاسما جت اتمسفری، سامانه پردازش پلاسمایی، پوشش‌های نانویی سخت، پوشش‌های تزئینی، پوشش‌‌های تبدیلی، مستربچ افزایش دهنده استحکام مواد کامپوزیتی، ضدخراش و آنتی‌باکتریال، گرانول آنتی‌باکتریال، فیلتر تصفیه آب، سیستم تصفیه آب مبتنی بر نانوکویتاسیون و فیلتر هوای نانویی اشاره کرد.

همچنین آقای آزاد؛ مدیر مهندسی فروش شرکت شیلر فرآیند پارس، به معرفی پوشش‌های تبدیلی این شرکت پرداخت.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *